Monday, 24 July 2017

CERITA RAYA AL 2017

Assalamualaikum W.B.T . Alhamdulillah diam tak diam kita sudah sampai ke penghujung syawal dah.. Dah bulan Zulkaedah besok.. So, hari nie AL nak cerita lah pasal hari raya puasa AL pada tahun nie.

Tahun nie alhamdulillah untuk tahun ke 5 kuih-muih rumah AL di sponsor oleh kedai-kedai kuih yang AL pernah kunjungi.. AL puas hati sangat semperit tahun nie tak manis sangat.. At least tak lah sakit gigi kan.. ( gula dah mahal T_  T ) Tart pun sedap

Tapi,

Paling tak best AL tak jadi balik kampung disaat persiapan semua dah siap.. Aduhh geramnya.. Tak dapat nak jalan-jalan pergi Kota Tinggi. Sobs sobs.. Tapi, AL sebagai anak pun paham ler masalah yang tak dapat dielakkan oleh ayah AL.



Walaupun tak beraya alhamdulillah rumah AL dikunjungi sanak-saudara , kawan mak sampai tak menang tangan AL.  Yang penting sape yang pergi rumah AL dapatlah makan rending opor Bugis piaw dan air pilihan AL Jus manga Pran sentiasa ada kat rumah AL..



Raya ketiga , pergi rumah mak long AL sebelah mak.. Uishh meriah betul dengan kek lapis dia.. Yang AL paling ingat Sarawak nie terkenal dengan kek lapis masam manis.. Dapat jugaklah merasa.. Mesti best  kalau dapat beraya kat Sarawak..
Tapi, yang penting kita kena bersyukur walaupun tak dapat balik raya at least kita boleh beraya dengan aman..Tak dalam suasana perang..  Dalam kita syok makan bertan-tan ingatlah ada orang lain yang tak dapat sambut raya,makan makanan sedap, dan pakai baju baru macam kita



No comments:

Post a Comment