Saturday, 2 December 2017

JAAN PUNCHING BAG?. REALITI ATAU FANTASI???



JAAN PUNCHING BAG , ANDREA KISS , PENIPU

Assalamualaikum W.B.T kepada semua pembaca yang dikasihi. Baru-baru nie kan AL ada terperasan kat wall FB AL pasal cerpen pendek yang bertajuk “JAAN PUNCHING BAG”. Mula-mula AL tak baca sebab dia cakap ada unsur seks kan.. Sebab terlalu banyak aku malas nak baca.. Tapi, dah banyak orang share so aku tengok lah apa yang best pasal cerpen pendek nie sampai jadi viral..

Di awalan cerita je aku baca je macam ada spin kat situ.. Aku pelik kenapa kalau si Alisha cakap dia kena paksa kawin seawal umur 13 tahun??..  Takkan tak terlintas kat fikiran dia nak buat laporan polis…Untuk pengetahuan semua kes dadah sekarang polis tengah banteras habis-habisan… Alisha nie tak reti pikir ke yang negara kita ada undang-undang… Aku tak percaya yang jiran-jiran Alisha tak ambik tahu pasal Alisha kena dera.. Ingat tak kes yang ada budak kena rantai dengan tong gas tu. Itu nama baru jiran yang betul.. TAK MASUK AKAL KAN!!..

JAAN PUNCHING BAG , ANDREA KISS , PENIPU
MACAM GINI KE PEMIKIRAN KAU ANDREA??




JAAN PUNCHING BAG , ANDREA KISS , PENIPU


JAAN PUNCHING BAG , ANDREA KISS , PENIPU
BUDAK DAH TAHU LINGERIE KE SETAN!!
Yang part 9 ataupun 11 AL tak bape ingat.. Yang Shakid nak pergi mana ntah tu dalam Pakistan tu.. Alisha nie boleh ingat nama tempat tu.. Orang yang kena jadi mangsa deraan seksual tak akan ingat apa-apa ye uolss… Bohong belaka dia kat situ… Berdasarkan pengalaman aku sebagai ahli kaunselling dulu,ramai jugak yang kena macam si Alisha nie tapi kebanyakkannya diorang tak nak cerita sebab TAKUT DAN TRAUMA !!!,, Diasak barulah diorang cerita… Yang peliknya, macam mana si Alisha tak de dokumen IC yang ada cuma surat beranak… Shanji buat pasport??.. Mak dia pun tak ada IC tetiba anaknya ada passport.. Kalau bapak Shanji ada PR sekalipun buat pasport pun susah tau…

JAAN PUNCHING BAG , ANDREA KISS , PENIPU
INILAH NAMA TEMPAT TU

Melainkan, si Andrea iaitu si penulis tu sendiri punya peristiwa hidup ataupun adik beradik dia ataupun orang sekeliling ataupun kejadian nie berlaku ke atas mak bapak dia sendiri.. Kita pun tak tahu kan… Biasanya seorang yang bergelar penulis macam tu ye gaiss.. Dia akan relate dengan benda sekeliling dia …ataupunsi Andrea nie gila seks.. Tapi, gais pada sudut pembacaan aku si Andrea nie campurkan realiti dengan sikit fantasi dalam cerpen dia nie…Kes rogol memang ada tapi tak adalah yang jujur gila nak mam cerita dengan orang yang dia tak kenal..  Pancing perkataan seks tu ramai berduyun yang baca.. Kalau macam drama pukul 7 memang nanhado lah yang baca.. tapi si Andrea nie kejam… Pasal cerpen nie ramai giler yang menangis tanpa tahu betul ke tidak cerita tu…

JAAN PUNCHING BAG , ANDREA KISS , PENIPU

Terpulanglah kau nak anggap cerita nie betul atau tak.. Apa yang aku tulis nie berdasarkan ikut berdasarkan ikut logik akal… Kalau nak baca pergi cari kat gugel… Tapi, aku sarankan tak payahlah… Buang data je…Banyak unsur 18SX yang tak patut kita baca.. Ye. Memang pada dasarnya kita seronok baca kununnya banyak pengajaran… Tapi, sebenarnya tidak gais.. Benda macam nielah kita harus perangi.. Bukan makin mendampingi.. Semoga kita semua terpelihara daripada godaan syaitan… Sampai disini kisah Jaan Punching Bag nie.. Selamat membaca logik akal aku ye…

P/S : Kalau nak tahu tempat yang diorang cakap sejuk tepi sungai tu tengoklah cerita Hindi pukul dua nanti…. Dengan cerita Bang Bang… Hindi tau….



4 comments:

  1. Tak baca sangat Jaan ni tapi orang ramai share kan. Panjang sgt citernya dan merepek2 jalan citer dan ada unsur2 yang xsopan.huhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jangan baca Cik Renex baik bukak Utube cari resepi...Perut kenyang hati pun manyak senang

      Delete
  2. Ada jugak baca tapi tah...rasa macam semua cerita ni rekaan semata-mata.Langsung tak boleh dikritik cerita ni.Satgi kena kecam berjemaah.Ops..hehe

    ReplyDelete
  3. Saya khilangan fmly.. mcm2 dugaan sy lalui. Trauma xsemestinya xingt pape. Hdup dlm keadaan tsepit. Xtau nk btindak apa2. Jdkan cite ni sbgai iktibar. Jaga ank2. Yg ibu bapa jd ibu bapa yg btanggung jawab. Supaya xde kes jual anak dera ank..

    ReplyDelete