Alhamdulillah - PART 3

Assalamualaikum kepada semua kawan-kawan AL. Diharapkan semua yang membaca entri ini dikurniakan kesihatan yang baik-baik sahaja. Alhamdulillah.. Syukur kepada Allah SWT, aku punya keputusan darah bulan Disember 2017 dengan Januari 2018 menunjukkan peningkatan.. Walaupun HB darah terus menunjukkan peningkatan tetapi bahagian lain tetap ada kurangnya jugak…

ANEAMIA , ANEMIA , KURANG DARAH , HB RENDAH ,HAEMOGLOBIN

ANEAMIA , ANEMIA , KURANG DARAH , HB RENDAH ,HAEMOGLOBIN

Ini keputusan darah aku bertarikh  28 Disember 2017 .. Dah naik 11 tu dah “maintain”je… Tapi, bulan Januari punya nie pulak kantoi tang zat besi kurang… Lupa pulak , 28 Disember hingga 30 Januari 2018 dalam tempoh masa tu dia tak bagi ubat doktor tu cakap cuba kawal melalui pemakanan pulak.. Dia bagi senarai pemakanan yang boleh naikkan darah… 

Macam kat bawah nie..

ANEAMIA , ANEMIA , KURANG DARAH , HB RENDAH ,HAEMOGLOBIN

Inilah senarai makanan yang boleh naikkan darah.. Lemah bila sampai kerang tu.. Letih.. dulu yang muka aku breakout teruk tu pasal kerang lah… Masa tu aku memang down giler sebab jerawat bertepek – tepek kat muka.. Orang yang tak tahu diorang suka hati je judge aku. Aku nie tak pandai jaga mukalah.. Mandi air kotor lah.. Macam – macam lah insan tu cakap.. Tapi, aku dah lama ampunkan dia sebab dia tak tahu pun apa puncanya. ( apa yang aku merepek nie??????????).. Ok sambung lagi..

ANEAMIA , ANEMIA , KURANG DARAH , HB RENDAH ,HAEMOGLOBIN

ANEAMIA , ANEMIA , KURANG DARAH , HB RENDAH ,HAEMOGLOBIN

Pasal tekanan darah tu dah tak ada masalah dah… Tak macam yang baru check tahun lepas sampai 93/98 … Menakutkan aku bila tengok tekanan darah aku macam tu.. Oh! ye.AL tadi ada cakap pasal kurang zat besi kan?. Doktor tu sarankan suruh makan Obimin. Jadah Obimin tu pun aku tak tahu.. Aku mintak doktor tu surat kebenaran untuk beli ubat kat farmasi. Klinik tak de bagi sebab tu kena beli sendiri. Kalau tak nanti orang kat farmasi kata aku tipu pulak…. Ubat tu tak de lah mahal mana masuk ahli dapat 15 hengget.. Beli kat farmasi murni je…
ANEAMIA , ANEMIA , KURANG DARAH , HB RENDAH ,HAEMOGLOBIN

ANEAMIA , ANEMIA , KURANG DARAH , HB RENDAH ,HAEMOGLOBIN

ANEAMIA , ANEMIA , KURANG DARAH , HB RENDAH ,HAEMOGLOBIN
YANG NIE DOKTOR BAGI

Nanti aku cerita macam mana dan perkembangan aku makan ubat nie dan macam mana tindak balas nya dalam darah aku… Sampai sini saja coretan aku.. Lain hari nanti aku story okay!!... Bye… Assalamualaikum


temu janji akan datang

BERAT SIS DAH  NAIK!!



YANG BENAR





2 Comments