Saturday, 31 March 2018

Mac yang kecoh 😟


Assalamualaikum semua.. Bulan 3 hampir melabuhkan tirainya.. Alhamdulillah bulan Ramadhan yang di tunggu pun tak lama lagi.. Moga aku dipanjangkan umur sehingga ke hari itu . Siapa yang belum ganti puasa tu cepat –cepatlah ganti ye!. ( termasuk aku…. Hahahha )

demam , fever , suspek denggi , deungue , aunty


Rasanya bulan 3 nie aku berjalan je . Sekejap ke Melaka kejap ke Kluang eh mana-manalah . Rasanya boleh dikira dengan jari je aku kat rumah.. Tapi yang paling aku ingat minggu lepas..
Minggu lepas aku pergi Hospital Kluang bawak mak ngah aku dengan Cik Adi .. Demam mak ngah aku tak kebah – kebah dah dekat 3 hari… Makan pulak lepas tu muntah.. OMG!! . Sampai tak larat nak bangun..

demam , fever , suspek denggi , deungue , aunty

Lama jugaklah menunggu. Lepas mak ngah aku diperiksa mak ngah aku suspek denggi !! .. Pergi bilik mende lah tak ingat pergi cucuk untuk masukkan air .. Menatang tu orang panggil branula kot… Tak silap aku lah.. Terus tolak pergi kecemasan.. Lama jugak tercongok macam orang bangang depan pintu kecemasan..
demam , fever , suspek denggi , deungue , aunty
mestilah kena selfie

Yang aku tak boleh lupa , ‘attendant’ hospital tu dia ada mintak IC mak ngah aku .. Kebetulan aku disuruh pegang IC mak ngah aku. Aku pun gelabah cari dalam beg sebab aku lupa aku letak mana.. 

demam , fever , suspek denggi , deungue , aunty , omg

Ah! Sudah..

Aku pergi cari tempat mak ngah aku check up.. Tanya semua orang diorang cakap tak de.. Berulang kali pergi sampai melecet peha pun tak ada. Dalam hati aku habislah aku kena ganti bukan sikit RM tapi banyak!!

Aku heranlah bila aku cakap mintak maaf IC mak ngah hilang langsung tak de reaksi tercengang.. Rupanya bila dah nak balik mak ngah aku cakap IC dia kat dalam beg dia.. Perghh WTF lah.. Aku sampai tak makan kot.. Keliling sana sini macam orang gila…

Perghhh

omg,demam , fever , suspek denggi , deungue , aunty


Balik daripada hospital aku terkejut lagi.. Semasa dalam perjalanan balik adik aku tangannya tetiba kramp tak boleh gerak.. Mujurlah ayah aku dah dekat dengan RNR Pagoh .. Terus ayah aku urut sikit-sikit. Nak dekat pukul 9.00 malam baru balik rumah.

Besoknya aku pulak sambung urut.. Keras kat bahu tu mintak ampun. Hari – hari kendong laptop.. Kaki macam ada dawai kokot..

Itu sahaja coretan aku.. Semoga bulan depan menjadi bulan yang terbaik untuk aku.. Amin…








4 comments:

  1. Ahahahaha..comel je cari IC tak jumpa, padahal makngah tu buat taktau je :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. bila kita ingat balik.. kita pun macam pfft je...

      Delete
  2. Adoiii!!! sabar yolah.
    Moral of the story lain kali jangan simpan IC orang lain

    ReplyDelete