Monday, 28 May 2018

CABARAN PUASA




Assalamualaikum W.B.T .. Hai semua? . Apa khabar ??. Macam mana puasa hari ini?.. Dah masuk fasa kedua dah dalam bulan Ramadhan . Cepat betul masa berlalu kan ?. Macam sekejap dah nak sebulan…

Aku pun macam insan lain jugak … Ada cabarannya yang tersendiri … YANG PENTING !! Cabaran tahun ini lebih getir daripada yang aku sangka … Macam –macam yang aku kena hadapi seperti …



1 . Bauan

Allah !! seksanya Allah sahaja  yang tahu .. Kita tak makan tapi kena hidu baunya… Baunya pun dah pening kepala apantah lagi perut nie … Kompom lah meragam . Selain itu , bau – bauan orang masak . Risiko berjiran dengan jiran yang ada anak kecik diorang seawal waktu tengahari diorang dah kena masak … Yang tu pun sedih …



2. Marah !!!

Aku kalau bulan nie menjadi super duper kuat marah .. Aku pun pelik .. Walhal setan dah kena ikat .. Hari keberapa puasa tahun nie aku tak ingat aku marah sampai tahap ketuk pintu …. Sebab nak tahan marah .


3 . Penat a.k.a mengah

Tahun nie lah aku rasa kalau berjalan tu cepat betul penat nya … Mata pun cepat betul lenanya walaupun perjalanan kau dekat je .. Aku pun tak tahu kenapa dengan aku…

Itulah benda pelik yang AL dapat rasa … Aku nak mintak bantuan lah untuk atasi masalah aku nie… Penat lah ada perasaan macam nie je… 


2 comments:

  1. hahaha sama lah kita cuma bab lapar sebab bau tu takde lah sebab dah biasa puasa hari biasa cuma haus je lah

    ReplyDelete