ISU BEBALITIS DARIPADA SUDUT PANDANGAN AKU

By A . L - September 25, 2018


Dr Rusyaine Ramli

Assalamualaikum kepada semua sahabat saya didalam blog ini . Diharapkan semua dalam keadaan baik dan sihat sejahtera .

Baru - baru ini ada tular di media sosial seorang doktor membebalkan seorang netizen , yang membuatkan doktor ini tutup akaun . Pasal laksa je pun . Apa cerita ini ? . Jom dengar apa yang AL nak cakap .

Aku panggil Dr ini doktor P la ya . Pada apa yang AL tengok , sebenarnya apa yang Dr P ni cakap tak salah pun . Ikutkan apa yang dicakap jangan salahkan laksa boleh je makan blah blah apa lagi yang dibebel pun aku tak nak ambik tahu .

TAPI !

Yang salahnya dari segi etika dia berkata . Orang kata lidah ni tajamnya setajam pedang kan . Rasanya tak salah kalau Dr P ni baca pengalaman tersebut . Pengalaman orang tu lain - lain ya Dr P .

Orang dulu suruh ibu - ibu pantang bukannya apa . Supaya badan kau tu tak mengembang . Jaga aset . Tu je . Ada hikmahnya orang dulu suruh pantang . Lagi satu penerimaan makanan terhadap ibu - ibu bersalin tu lain - lain ye Dr . Contohnya macam ni lah . Ada ibu yang tak boleh makan ikan kembung nanti tempat jahit dia gatal . Ada jugak yang boleh makan dan sebat semuanya . AL rasa dalam komen pun Dr dah baca kan semalam ?

Ada yang AL perasan kat komen status DR P ni bini doktor ni masa pantang tak pantang pun makan . Slim melim umur dah 55 . Yang cakap ni kau bohong giler .. Sedikit sebanyak pun laki dia mesti keluar duit nak bini dia slim melim . Kalau tak pantang , makan air sejuk pun sebat konpom gemuk .. Tak percaya aku kalau boleh slim . Melainkan orang ITU susah nak gemuk waima masa mengandung sekalipun .
Dr Rusyaine Ramli

Dr oh Dr . Dr tahu tak disebabkan Dr ramai para ibu bertegang leher dengan mak mertua pasal pantang makan je ? . Tak percaya bolehlah tengok KRT .

AL rasa Dr P tak perlulah memperlekehkan pantang orang dulu - dulu . AL rasa mak Dr P pun pantang macam orang dulu - dulu jugak kan . Rasanya kalau mak Dr tak pantang AL pun tak tahu Dr P wujud lagi ke tidak kat muka bumi ni .

AL rasa dengan kejadian ini harap Dr P ambil iktibar . Mungkin Dr P boleh kolabarasi dengan perubatan tradisional dengan berkongsi pendapat tentang pantang untuk ibu lepas bersalin . Rasanya tak salah kan .. Lagi satu Dr P jagalah tutur kata . Saya tahu Dr P anak askar tapi saya ada je keluarga yang jadi askar ok je pun dia cakap .

Penat Black Hanipah , Daphne Iking and the gang buat iklan adab kat mane? . Harap Dr P sokong lah program diorang .

Penatlah taip itu sahajalah coretan aku untuk hari ini . Jom dengar lagu ni .





  • Share:

You Might Also Like

5 Comments

  1. dalam berkata jangan berlagak sangat wpun tinggi mana pangkat kita.. doktor patut dihormat. tapi bila jumpa doktor jenis macam ni orang jadi hilang hormat..

    ReplyDelete
  2. logik ke selim melim lepas bersalin?...hahahaha..

    ReplyDelete
  3. shu pun pernah demam urat lepas 2 tahun berpantang tau.

    tapi mak mertua balun tak pantang apa pun. kekadang kita pulak rasa cemburu.

    pada mulanya suami tak percaya pantang ni, tapi bila kawan kepada kawan beliau meninggal dek kerana berpantang, baru dia percaya even sikit. jadi kita tak boleh nak salahkan doktor mahupun orang tua2 dlu. bagi shu, lain orang lain ketahanan badan.

    ReplyDelete