Mentaliti Orang Kita

By A . L - January 15, 2019


otak di lutut


Assalamualaikum W.B.T kepada semua rakan – rakan AL . Saya nak tanya pernah tak kamu semua dengar ayat seperti ini ? .

“Kenapa eak polan si polan tu harap belajar je  tinggi tapi meniaga . Baik tak payah belajar macam tu ..” – kata si polan A

Pernah dengar kan ? . AL nak beritahu semua kawan – kawan AL yang masih belajar lagi . Jangan takut bila dengar ada orang yang cakap kosong macam ni . Sebenarnya setiap graduan perlu tanam sifat suka
berniaga sejak korang masih belajar lagi .

Ubah mindset orang macam nie , dan buktikan korang yang bergelar graduan tak malu dengan industri perniagaan . Banyak cabang perniagaan yang korang boleh cuba . Jadi dropship ke , jual makanan ke eah macam – macam lagi lah .

Dengan zaman yang serba serbi mahal ni nak tak nak korang kena meniaga untuk tampung kos kehidupan yang semakin meningkat . Pokok pangkal nya jangan malas dan terus berusaha untuk meningkatkan taraf hidup . Jangan nak kawin baru terhegeh – hegeh nak kerja .... ye ...







  • Share:

You Might Also Like

4 Comments